jump to navigation

Ännu en ny skribent 22 juli 2010

Posted by Anna T in Presentation.
trackback

Hej allihopa! Jag heter Anna Troy, är ansvarig för TV-spelsavdelningen på Härnösands bibliotek (en del av Sambiblioteket) och jag är även Spelbibliotekets nyaste skribent.

När min pappa kom hem med en Nintendokonsol någon gång på mitten av 80-talet var det en total överraskning och första gången jag hade sett ett konsolspel. Vi började vi spela Mario Bros som galningar och än idag är det en av de två spel som pappa säger sig behärska.

Under 90-00-talen var mitt konsolspelande i princip obefintligt. Det var PC-spel som gällde. Jag har alltid varit ivrig att prova spel men det är inte många jag fastnar för. Ceasar 3 (och uppföljare) Civilisation och särskilt Neverwinter Nights 1 har gett mig många roliga stunder.

Nu är allt annorlunda, jag äger en PS3 och i och med att TV-spelsbevakning är en del av mitt jobb har jag fastnat för fler spel än någonsin. Jag gillar huvudsakligen RPGer (med Dragon Age som favorit), MMORPGer  och även att läsa om spel.

Det finns flera roliga spel på horisonten och inte minst två nya kontrollsystem så det finns en del att skriva om. Hur ofta det blir får vi se, men förhoppningsvis kommer det att vara läsvärt.